Pages

Titokzatos Paladinok


Megtörtént, amire kevesen fogadtak volna: a Mysterious Challenger a meta élvonalába repítette a Paladint. Hisztériázás helyett megpróbálunk a pakli mélyére ásni, és megjósolni a dekk jövőjét.


Amikor lehullott a lepel a The Grand Tournament kártyáiról, szinte senki sem jósolt nagy jövőt a Mysterious Challengernek. Az önirónia érdekében idemásolnám akkor írott soraimat:
“A Paladin Secretek egyik legfőbb problémája, hogy olcsóak, és ennek megfelelően keveset is tesznek le az asztalra. Ahhoz, hogy ez a lap megérje az árát, egyszerűen túl sok helyet kell feláldozni a számukra a pakliban. Ráadásul az Aggronak tetsző darabok - Avenge és Competitive Spirit - a hatodik körben vagy után már nem túl izgalmasak.”
Ha valaki szeretne nálam híresebb és tehetségesebb játékosokat hallani fanyalogni, annak ezt a videót ajánlom.

Az elmúlt hetek viszont egyértelműen a Secret Paladinról szóltak. Az első, hisztérikus reakciók egyenesen a Patron Warrior mellé emelték a kialakulófélben lévő paklit, a “bérrettegők” pedig telekiabálták az összes fórumot: nerfölni kell a legyőzhetetlen Karácsonyfát! Erre az utóbbi felvetésre a Blizzard meglehetősen lakonikusan reagált, világossá téve, hogy pontosan erre az eredményre számítottak, és elégedettek a pakli szerepével a metában. A kezdeti sokkon túljutva ezzel bárki egyetérthet - bár elismerem, hogy ez nehéz lehet. Velem eddig például még nem fordult elő, hogy valaki felvegyen ismerősnek meccs után, csak azért, hogy a dekkemet gyalázza, de hála a Secret Paladinnak, ezt az érzést is ismerem.

A pakli lelke egyértelműen a Mysterious Challenger, aki igen hamar kiérdemelte a Dr. 6 becenevet. Valóban nem nehéz észrevenni a hasonlóságot Dr. Boommal, hiszen a 6 manás árhoz tökéletes 6/6-os test mellé érkezik a Secretekkel maximum 5 manányi extra effekt. Dr. Boom azért vált a GvG utáni meta legjobb Legendary lapjává, mert curve-ön kijátszva a nagy test mellé érkezett két pici, két Deathrattle-lel súlyosbítva. Ez olyan tempóelőnyt teremt, amit nagyon kevés pakli képes erőlködés nélkül megválaszolni, vagy körbejátszani. Az általánosan használt öt Secrettel a Mysterious Challenger talán még ennél is keményebb szituációt teremthet a hatodik körben.

A karácsonyfa, amiről a pakli a gúnynevét kapta - és az ezt követő ragequit

A legjobb forgatókönyv: az ellenfél támad, triggerelve a Noble Sacrifice-t. A Defender felfogja a támadást, és halálával triggereli az Avenge-et, ami kiosztja a 3/2-es buffot. A Redemption visszahozza a Defendert. Ha az ellenfél ezután még kijátszana egy miniont, a Repentance azonnal 1-re csökkenti az életerejét. A következő kör elején pedig a Paladin teljes boardja megkapja az 1/1-es buffot a Competitive Spiritből. (Nem, még a Mysterious Challenger sem tette játszhatóvá az Eye for an Eye-t, így azzal most nem foglalkozunk.)

Ez alapján persze körvonalazódik a trükk gyenge pontja. Kedvezőtlen boardra érkezve az ellenfél könnyen körbejátszhatja. Ha üres boardon jelenik meg a Challenger és a karácsonyfa, elég egy kisebb értékű miniont belevezetni a Noble Sacrifice-ba, az így 9/8-ra nőtt Challengert pedig máris viszi a Big Game Hunter vagy egyéb removal.

Ráadásul ahhoz, hogy ezt megbízhatóan produkálja a pakli, nem elég két Mysterious Challenger - a fontosabb Secretekből is kell két-két példány. Általában a Repentance és a Redemption húzza a rövidebbet - a Noble Sacrifice-ból és az Avenge-ből kell mindenképpen kettő. Ez a legjobb esetben is hét, de inkább nyolc 1 manás Secretet jelent, azaz összesen tíz lap alkotja a pakli gerincét. A maradék húsz lapnak kell megoldani egyrészt az early-game board controlt, és megbízhatóan lezárni a meccset a hatodik kör után. Rövid idő alatt nem kevesebb, mint három különböző megoldás alakult ki erre, és az elmúlt négy hétben a meta változásai miatt mind a három verzió megjárta a csúcsot.


Aggro

A Secret Paladin első igazán sikeres verziója szeptember elején ütötte fel a fejét a létrán, és a nyarat meghatározó Eboladin egyenesági utódja. Az első kísérletezések során igen hamar kiderült, hogy elkerülhetetlen, hogy a nyolc Secretből egyet-kettőt még a Mysterious Challenger érkezése előtt felhúzzon az ember. Ahhoz, hogy ne váljanak halott kártyává, kellett valami extra - ez lett a már-már elfeledett Secretkeeper. Ez a Paladin erős early-game lapjaival (Shielded Minibot, Muster for Battle) együtt megteremti annak lehetőségét, hogy a hatodik körben egy kontroll alatt tartott asztalra érkezzen a Mysterious Challenger. Mindeközben pedig ideális esetben el lehet kezdeni erős nyomást helyezni az ellenfél arcára, hogy a maradék néhány buffal gyorsan befejezzük a játékot, még mielőtt az ellenfél visszanyerhetné az irányítást.

Bár a Divine Favornek köszönhetően a late-game elejéig képes lehet fenntartani a nyomást a pakli, ha addig nem sikerül kiharcolni a győzelmet, szép lassan kifullad.

Midrange

Erre a problémára próbál megoldást találni a Midrange verzió. Az 1 manás minionok, köztük a Secretkeeper is, átadják helyüket Loathebnek, Dr. Boomnak és Tirion Fordringnak. Az early-game-re kizárólag a ragadós Haunted Creeper és Shielded Minibot maradnak. Elengedhetetlen a két Piloted Shredder, a Coghammer és a Consecration pedig az aggresszív ellenfelek boardját segítenek kordában tartani.

Bár papíron ez egy igen mutatós elképzelés, a gyakorlatban jóval kevésbé konzisztens. Ez elsősorban a Divine Favor elhagyásának köszönhető, hiszen egy rossz húzásnál egyszerűen nem tud felállni.

Hybrid

Jelenleg a két verzió furcsa keveréke a legnépszerűbb választás. A sok mirror miatt érdemes lehet megtartani egy Secretkeepert, valamint egy Divine Favort és egy Blessing of Wisdomot az Aggro variánsból. A Redemption nagyon jó kombót kínál a Sludge Belcherrel, a Coghammer és Tirion Fordring pedig tovább erősítik a túlélési esélyeket.

Azonban minden ez irányú igyekezet ellenére sem lehet kimozdítani a paklit az érmefeldobás kategóriájából: a játékos ugyanis általában a Mulligan utáni kezdőkezéből, és az ellenfél hőséből pontosan meg tudja ítélni, hogy nyert vagy veszített e. A közel tíz kártyából álló Secret csomag büntető rendszerességgel harap bele az őt etető kézbe - álljon a kezdőkéz három Secretből vagy egy Mysterious Challenger, Piloted Shredder, Sludge Belcher kombinációból, onnan felállni általában lehetetlen. Amikor minden összejön, a pakli gyakorlatilag megállíthatatlan, viszont legalább ilyen gyakran mond teljes csődöt.

Azok a játékosok, akik nem a nerf követelésével voltak elfoglalva, elég hamar megtalálták a pakli ellenszereit is: a Mech és Tempo Mage általában kacagós könnyedséggel játsszák körbe, a Face és Midrange Hunter pedig vagy a Flare segítségével, vagy szimplán tempóval tudja legyőzni. És ezek még a kétesélyes párosítások: a Dragon Priest ellen gyakorlatilag csak elméleti esélye van a Secret Paladinnak.

Nyílván nem függetlenül attól, hogy végiglétráztam vele ezt a szezont, örvendetes fejleménynek tartom a Secret Paladin megjelenését. A Mysterious Challenger legalább hat, korábban játszhatatlannak tartott kártyát emelt ki a feledés homályából - egy hónapja senki sem gondolta volna, hogy a Paladin Secretekkel ez megtörténhet. Ráadásul a relatív túlerőért nagyon súlyos árat kell fizetni a pakliépítés során, ami visszatartja a dekket attól, hogy igazán eltorzítsa a metát. Szerintem ez a jó tervezés ismérve. A Paladin nyert egy új archetípust, amivel végre komoly szinteken is vállalható lett a Class, mindenki más pedig előbb-utóbb rájön, hogy hogyan érdemes ellene küzdeni. Hosszú távon valószínüleg a Tier 2 teteje a reális helye a paklinak, és ez nagyon jól van így.

Akazay

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése