Pages

The Grand Tournament Kártyaelemzések - 7. rész

Ebben az izzadt, feszült várakozásban, amivel a Grand Tournament előtti utolsó napok telnek, mást sem tehetünk, mint hogy folytatjuk kártyaelemzésünket és találgatunk, mi vár ránk az elkövetkezendőkben. Igény szerint tekintsétek meg korábbi eresztéseinket:

1. rész

2. rész

3. rész

4. rész

5. rész

6. rész

(3) Warhorse Trainer (2/4)

Your Silver Hand Recruits have +1 Attack



Destinix: A Paladin apródjai egyre népszerűbbek, lassan nehéz tisztán látni a sok udvarló között. Az előző ciklusban megtermelt, sokak paklijában alaplapként szereplő Quartermaster után most itt van még egy támogató erő. Elsőre talán szerénynek tűnhet a bónusz, amit kioszt a bajtársaknak, de az Inspire-re építő dekkek minden eszközt meg akarnak majd ragadni, hogy tupírozzák a hős képességből előhívott katonákat.

4/5

Akazay: A Paladin eleve szeret egy-két Recruitot a boardon tartani, hogy legyen mit buffolni, egy Muster for Battle után érkezve pedig segíthet előnyös trade-eket kialakítani egy Quartermasternek a korai asztalon. Ha számításba vesszük a Justicar Truehart által adott Hero Powert is, a lategame-ben is lehet helye.

4/5

Dekhal: Ha a képessége Battlecry lenne, talán látnék benne fantáziát, így viszont csak egy olyan Leokk-ról beszélünk, ami csak a Silver Hand Recruit-ekkel működik. Bár ezt a kártyát nem random kapjuk a Leokk-kal ellentétben, mégis bár jobb egy Raid Leader-nél, de egyáltalán nem jobb egy Dire Wolf Alpha-nál.

2/5


Összesen: 10/15

(1) Flash Heal

Restore 5 Health



Destinix: A Flash Heal a legmenőbb gyógyító kártya, ez egyértelmű. A hatás önmagában is izgalmas, hát még ha elkezdünk Auchenai Soulpriesttel, vagy Prophet Velennel szövetkezni. Előbbinél az olcsó, komoly sebzés, utóbbinál az olcsó, gamechanger gyógyítás lesz izgalmas. A kettő együtt pedig botrány.

5/5

Akazay: Nagyon komoly fegyvereket kap a kezébe Anduin. A klasszikus Fireball-lal összehasonlítva elképesztő értékről van itt szó, ami a megfelelő kombókkal tovább erősíti a Priest eddig sem elhanyagolható burst potenciálját.

5/5

Dekhal: Király kártya, a Paladin 2 manás Holy Light-jához képest pedig nevetségesen jó. Viszont itt jön képbe a Light of the Naruu, ami 2-vel kevesebb heal-ért cserébe egy olyan miniont rak a board-ra, ami megfelelő körülmények között elképesztő sebzést vihet véghez. Így én inkább az utóbbira szavazok.

4/5


Összesen: 14/15

(1) Living Roots

Choose One: Deal 2 damage; or Summon two 1/1 Saplings



Destinix: A Driudra jellemző, kedves dilemmázás az első körre is bejelentkezik mostantól. Kezdőként elkezdhetjük meghódítani a boardot és további opciókat kínálhatunk fel magunknak a további körökre, másodikként pedig hazazavarhatjuk a másik játékos nyitó minionját. Mondtam, hogy kedves dilemma.

4/5

Akazay: A Druid-nak vannak ennél jobb opciói a direkt sebzésre (Wrath), de a mini-Muster for Battle értékes nyitás lehet.

3/5

Dekhal: Érdekes kártya. Azért izgalmasabb, mint egy szimpla 2/2-es minion, mert sok más kártyával képes szinergizálni: ott a Frostwolf Grunt, a Sea Giant, a Knife Juggler, vagy akár a Poison Seeds. Kérdés az, hogy megéri-e leváltani a jól bevált Zombie Chow-t erre a kártyára. Meglátjuk, hogy használható lesz-e.

3/5


Összesen: 10/15

(4) Fist of Jaraxxus

When you play or discard this, deal 4 damage to a random enemy



Destinix: A Hearthstone meta csavarása eljutott arra a szintre, ahol a bizonyos Warlock kártyák hátránya, a kártyadobás elönnyé kovácsolható. Persze stratégiát nem lehet arra bízni, hogy véletlenül ez a kártya repüljön a kezünkből és pont a megfelelő miniont üsse meg (ráadásul drágának is tartom) a mechanikai újítás viszont önmagában megér egy tisztelgést.

3/5

Akazay: A kártya, amit nem akarsz majd kijátszani, mégis belerakod a pakliba. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy igazán népszerű lesz, de a mechanikai innováció elismerést érdemel.

4/5

Dekhal: Kijátszva szerintem használhatatlan, viszont az új mechanizmus nagyon izgalmasnak tűnik. Talán erősebb lenne azáltal, ha csak az ellenséges hőst sebezné, tekintve, hogy a kártyadobós minionokat tartalmazó deck elsősorban a Zoo.

4/5


Összesen: 11/15

(4) Charged Hammer (2/4)

Deathrattle: your Hero Power becomes 'Deal 2 damage'



Destinix: Az új kiegészítő egyik szeszélyes bája, hogy időnként szembemegy a saját tematikájával. Az előző posztokban több izgalmas, Totemekre építő minionnal találkoztunk, most pedig érkezik egy Shaman fegyver, ami elveszi tőlünk ezt a képességet és helyette egy sokkal egyszerűbb, direkt sebzést ad nekünk. Ez önmagában még akár izgalmas is lehet a ciklus során bemutatásra került egyéb egységekkel, azt viszont nem látom be, miért kell ilyen sokat várni rá? Vagy kivárjuk, amíg elkopik a cucc, amire legjobb esetben is a 7. körben kerül sor, vagy direkt lecseréjük, amivel elég sok manát elpazaroltunk. Szkeptikus vagyok.

2/5

Akazay: A Priest Shadowform képességéért feladni a class nem elhanyagolható szinergiáit? Ez nekem furcsa, ráadásul azt érzem, hogy a játék közepén nagyobb szükségem lenne erre, mint a vége felé. Ettől függetlenül ez egy auto-include lappá is válhat, muszáj kipróbálni a végső ítélet előtt.

3/5

Dekhal: Egy deathrattle-ös fegyvernél nem sok értelmét látom a sok Durability-nek. Legjobb esetben a late game-ben kapjuk meg a 2 sebzéses Hero Powert, ami a meccs ezen szakaszában gyakorlatilag nem sokra jó, egy vékony próbálkozást látok benne, hogy a Hero Power-t erősítő új minion Shamanban is használható legyen.

2/5


Összesen: 7/15

(2) Alexstrasza's Champion (2/3)

Battlecry: If you're holding a Dragon, gain +1 and Charge



Destinix: A Blackrock Mountainnel érkezett sárkány tematika nem volt elég metaröngető, így várható volt, hogy az új eresztés itt-ott igyekszik majd ápolni ezt a frontot is. Ezzel a kártyával biztosan vonzóbbá teszik a fejlesztők a gyíkokat a Warriorok szemében, akik már a második körben elkezdhetik a rohamozást.

4/5

Akazay: Nem ez a kártya fogja a feledés homályába taszítani a Patron Warriort, de biztosan rávesz néhány játékost arra, hogy a szárnyas dögökkel foglalkozzon. A Warrior például eleve jó helyzetből indul a Dragonkin Sorcerer kihasználásához, szóval lehet fantázia a dologban.

4/5

Dekhal: Furcsa kártyának tartom az Alexstrasza’s champion-t. Ennek oka pedig az, hogy az eddigi Dragon deck-ek nagyrészt a board control-ra mentek rá, és egy control deck-ben nem sok értelmét látom egy Charge-os minion-nak. Ezt félretéve egy 2 manás 3/3 Charge-os minion nagyon is jó. Ha önmagában vizsgálom akkor 4/5, ha kontextusában, akkor csak 3 pont járna neki.

4/5


Összesen: 12/15

(2) Druid of the Saber (2/1)

Choose one: Charge or +1/+1 and Stealth



Destinix: Egyre csak szaporodnak a kedvelhető Druid egységek és az általuk kínált dilemmák, ráadásul ezúttal a játék korai szakaszában igazíthatjuk a miniont a mindenkori körülményekhez. Ha ellenfelünk már előrántott egy Knife Jugglert vagy más, kínos harcost a kezéből, könnyedén haza zavarhatjuk, ha viszont tiszta a terep, kezdődhet a helyezkedés.

4/5

Dekhal: Izgalmas kártya, két manáért választhatunk egy Bluegill Warrior és egy Gilblin Stalker közt, mind a kettő jó lap, és a tény, hogy a Choose One mechanika miatt kevesebb helyet foglal a pakliban, csak még jobbá teszi.

4/5

Akazay: Ez inkább megérzés, mint tény, de eddig a Druid lapok a legkonzisztensebbek. Szinte minden új lapjuk használható, és több archetípus is új irányokba indulhat el velük. Ezt például valószínűleg a Midrange fogja szeretni.

4/5


Összesen: 12/15

(4) Crowd Favorite

Whenever you play a card with Battlecry, gain +1/+1



Destinix: Első benyomásunk talán negatív lehet, miként az elégedetlenkedő fanboy hang azt suttogja: “Ez csak egy béna Questing Adventurer, ne foglalkozz vele. Ráadásul Epic kártya, gondolj csak bele a sok dustba!” Aztán ha hagyjuk, hogy leülepedjen a dolog, beláthatjuk, hogy komoly szintlépés ez az imént említett kollégához képest, ugyanis a menő képesség mellé tisztességes statok is járnak, így az első boost máris túltolja őt az árához képest. Az igazi szinergia az olyan lapok közt jelenik majd meg, amik eleve a tupírozással foglalkoznak Battlecry szinten. Egy olyan metában, ahol boldog-boldogtalan használ Abusive Sergeantet, ez igen csak veszélyes lehet majd.

4/5

Dekhal: Jól eltalált kártya, tekintve, hogy a Battlecry-os tulajdonság nem csak minionokra, de fegyverekre is vonatkozik (így pl. a Glaivezookára is), 4 manáért, 4/4-es minion pedig nem rossz.

4/5

Akazay: Bár curve-ön kijátszva nem biztos, hogy gazdaságos, a mid-game vége felé gyerekjáték lesz kiaknázni a képességeit. Az Epic ritkaság, és az a tény, hogy nehezen látom, hogy pontosan minek a helyére kerülne be bizonyos paklikba, kétségessé teszik a jövőjét, de vákuumban nagyon jó kártya lehet.

4/5


Összesen: 12/15

(3) Bash

Deal 3 Damage. Gain 3 Armor.



Destinix: Egy érdekes egyensúlyozás ez eltávolítás és felpáncélozás között, amit jelenleg kiválóan old meg a Warrior 3 manáért külön-külön. Önmagában a Fiery War Axe mint fegyver, és a Shield Block mint páncél vonzóbb opciónak tűnhetnek, de sosem szabad alábecsülni az egy kártyás megoldásokat.

3/5

Dekhal: Nem hiszem, hogy a Warrior-nak egy újabb removalra van szüksége, bár nem mondanám rossz kártyának. Az áráért cserébe működőképes, de a Cleave, a Slam, a Shield Slam, és a rengeteg fegyver közt nem látok helyet egy Warrior deckbe, esetleg Arénában.

3/5

Akazay: Értékes lap, csak éppen minek? A Common besorolás viszont kedveltté teheti a korai TGT metában, érdemes lesz vele számolni.

4/5


Összesen: 10/15

(1) Brave Hunter (2/1)

Inspire: If your hand is empty, deal 2 damage to the enemy hero



Destinix: Pixar rajongók és a Face Huntert előnyben részesítő játékosok imádni, a többiek pedig minden bizonnyal gyűlölni fogják a pöttöm leányzót. Mostanra komoly tesztelés alá került az “üres kéz esetén bónusz jár” mechanika, és bár sem a Quick Shot, sem a Core Rager nem emiatt lett kedvenc lap, ne feledjük, hogy itt nem a kártya kijátszásakor kell megfelelni ennek az elvárásnak.

4/5

Dekhal: Aki egyszer is próbált smorc-olni, hamar rájöhetett, hogy a Face Hunter-nél nagyon sokszor meccsek múlhatnak 2 damage hiányán. Ugyanakkor sokszor nem jön le a Leper Gnome az első körben, és rákényszerül az ember, hogy kirakja az Abusive Sergeant-et azért, hogy utána tudjon mit buffolni a Glaivezooka. A Brave Hunter ezt a két dolgot igyekszik orvosolni egyszerre, szerintem sikeresen.

4/5

Akazay: Lekerül valaha a Face Hunter a leggyűlöltebb paklik örökranglistájáról? Amíg ilyen lapokat kap, aligha.

4/5


Összesen: 12/15

(1) Gadgetzan Jouster (1/2)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain +1/+1



Destinix: Az eddigi Joust lapok kapcsán azért fogtuk a fejünket, mert a late-game során bízzák a sorsunkat a véletlenre. Egészen más a helyzet a jelen esetben tárgyalt kollégával, aki sokkal kisebbet kockáztat, többnyire a játék elején. Más kérdés, hogy ettől még nem veszi fel a versenyt a gnómokkal és egyéb népszerű kezdőkártyákkal.

3/5

Dekhal: Ismét nem tudom elkerülni a Zombie Chow-val való összehasonlítgatást, és bár fun kártyának jó, de mivel ha nem jön be a Joust, akkor használhatatlan (ellenfelünk nagyobb valószínűséggel dob le egy 1-nél nagyobb hp-s miniont a 2. körben) ezért nem tartom használhatónak.

2/5

Akazay: Azt már észrevettem, hogy engedékenyebb vagyok a Joust lapokkal szemben, mint más random effektekkel, de nem látom be, hogy miért játszaná ezt bárki a Zombie Chow helyett. Mellette meg főleg.

2/5


7/15

(7) Eadric the Pure (3/7)

Battlecry: Change all enemy minions' Attack to 1



Destinix: Ha szerettük az Aldor Peacekeepert, akkor Eadricet nyilván imádni fogjuk, mert egyetlen csatakiáltással alázatos, szerény jószágokat kovácsol minden ellenségünkből. Amit viszont nem értek, hogy miért a támadása ennyire szerény, a tisztességes életerő mellett, mikor az általa teremtett körülmények a fordítottját kérnék? 4/4 körüli értékekkel sokkal izgalmasabb lenne.

3/5

Dekhal: Én sem érzem indokoltnak egy kis támadású nagy életerejű minion létrehozását, aminek az a Battlecry-ja hogy lecsökkenti ellenfelei sebzését. Bár biztosan sok szituációban hasznos lesz, nem érzem azt, hogy Tirion Fordring szintjét megközelítené minőségben.

3/5

Akazay: Biztosan azért, mert elfogult Paladin-imádó vagyok, de én ezt mind Midrange-ben, mind Control-ban nagyon hasznos lapnak látom. A megfelelő pillanatban egy háborgó boardot kisimítani megfizethetetlen, főleg, ha éppen nem tudjuk alkalmazni az Equality-Consecreation kombót.

5/5


Összesen: 11/15


Folytatása következik!


--->

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése