Pages

The Grand Tournament kártyaelemzések - 6. rész

Egyre csak közeledik a Grand Tournament megjelenése, mi pedig töretlenül gyártjuk a keresetlen kártyakritikáinkat. Fogyasszátok egészséggel, igény szerint pedig nézzetek szét a korábbi eresztések között!









(2) Ancestral Knowledge

Draw 2 cards. Overload: (2)



Destinix: A kényelmes, egy lapos, kombómentes húzás olyan, mint a pizzarendelés. A Solemn Vigil a Paladinnak szállított az előző kiegészítőben, most pedig a Shaman is megkapja a maga Arcane Intellectjét, ami a műfaj archetípusának számít. A kettes Overloadot picit túlzásnak érzem viszont, játék elején kerülendő ennek az alkalmazása.

3/5

Akazay: Nem tudom, hogy mit gondoljak erről a kártyáról. Ezzel a kiegészítővel abba a szakaszba lép a cardpool, ahol komolyan el kell kezdeni azon gondolkozni, hogy hány Overload fér be egy harminc lapos pakliba. Ettől függetlenül a húzás mindig előnyt teremt, csak legyen utána egy jó Lava Shock, ami rendbe rakja a kristályokat.

4/5

Dekhal: Kicsit szerencsétlen dolog, hogy egy olyan, rendes kártyahúzó mechanizmussal nem rendelkező (az eddigiek elképesztő lassúak) class-t, mint a Shaman, egy ilyen túlárazott kártyával örvendeztetnek meg. Semmi gond nem lett volna vele, ha csak 1 Overload-os, de így nem éri meg, viszont a lategame-ben így is használható.

3/5

Összesen: 10/15

(2) Bolster

Give your Taunt minions +2/+2



Destinix: A minap még lesajnálóan néztük az új Warrior fegyvert, ami Tauntokkal szingergizál, erre itt egy varázslat, ami ugyanannak a képnek húzza tovább a kontúrját. Továbbra sem látjuk be, mire akarnak kilyukadni a srácok, de mostanra látok esélyt arra, hogy izgalmas lesz a végtermék. Olcsón kiosztani azt a +2/+2-t még akár izgalmas is lehet.

3/5

Akazay: Nagyon remélem, hogy hamarosan tényleg összeállnak a Taunt Warrior nevű kirakós darabkái, mert egyelőre vakvágányon haladunk ezekkel a kártyákkal. Látatlanban azt érzem, hogy amíg azzal foglalkozunk, hogy buffoljuk a Tauntjainkat, időt adunk az ellenfélnek arra, hogy direkten szedje le, ahelyett, hogy előnyös tradekre kényszerítenénk.

3/5

Dekhal: Jó kártya lenne akkor, ha előfordulna, hogy a Warriornak legalább kettő Taunt-os minionja lenne a pályán. A probléma az, hogy a jelenlegi paklikban csak egy Tauntos minion van, ami a Belcher, a Dread Corsair, ritkán pedig a Sen’jin. Ennek megfelelően szinte soha nem fordul elő az a szituáció, amiben ezt a kártyát ki lehetne használni teljesen. A King’s Defender kard után el tudom képzelni, hogy lesz az a pakli amiben elfér, de nem ma, ahogy Vin Diesel mondaná.

2/5

Összesen: 8/15

(3) Burgle

Add 2 random class cards to your hand (from your opponent's class).



Destinix: Személy szerint teljesen oda vagyok ezért a kártyáért. Egyrészt 3 manáért szedni két lapot full laza, gondoljunk csak bele a fentebb említett Arcane Intellectbe, vagy akár a hasonló eredményt adó Thoughtstealbe. Az egész olyan, mintha Nefarion Battlecry képessége érkezne meg diszkont áron, azzal a kiegészítéssel, hogy itt akár izgalmas minionokat is kaphatunk. A szkeptikusok persze arról beszélnek, hogy simán kaphatunk értelmetlen lapokat, de a fejcsóvát ezúttal meghagyom másoknak.

4/5

Akazay: Jó, igazából nincsen erőm morogni, be kell látni, hogy ez egy mókakártya. Annak viszont csodálatos, olyan szituációkat teremt, amit még hónapokig fogunk YouTube-on nézegetni - az ellenfelünk pedig sűrűn fogja emlegetni RNGeesust és az édesanyánkat.

3/5

dekhal: Láttam már sok meccset, amit a Nefarian által lehozott két spell nyert meg, bizonyos szempontból ez a megoldás még jobb is, mert marad manánk a lategame-ben kijátszani a kapott spell-t. Egy kicsit azért sajnálom, hogy class-specifikus kártyának rakták be, de hát semmi sem lehet tökéletes. Funnak tökéletes, constructed-ben nehezen tudom elképzelni.

3/5

Összesen: 10/15

(1) Injured Kvaldir (2/4)

Battlecry: Deal 3 damage to this minion



Destinix: Az Injured Blademaster óvodás verzója érkezik meg hozzánk ezúttal, aki szerintem viszonylag hamar fogja befészkelni magát különböző Priest dekkekbe. Hasznos, cserébe picit sem izgalmas. Circle of Healinggel kíváló.

3/5

Akazay: Úgy tűnik, hogy a kiváló méretesebb minionok (Argent Commander, Injured Blademaster) megfelezett verziói is jelentős részét képezik az új kártyaadagnak. Priest, Warrior szeretni fogja, a többieknél kevés esélyt látok rá, hogy megragad.

3/5

dekhal: Egyszerre kapott a Priest egy turn 1 minion-t, és egyszerre lett rosszabb a Hungry Dragon. Az összes többi class-nak legfeljebb akkor tudom elképzelni, ha kihozza a Deathlord, úgyhogy akár berakhatták volna Priest lapnak is. Innovációnak nem, jó kártyának annál inkább nevezném, többek közt mert a Light of Naruu-val kombinálva szép dolgokra képes.

4/5

Összesen: 10/15

(5) Mukla's Champion (4/3)

Inspire: Give your other minions +1/+1



Destinix: Ennek a furcsa beastceptionnek látom az értelmét. A fenevadakkal dolgozó Hunter remekül beillesztheti majd a meglévő arzenálba, talán a Druid is láthatja majd hasznát, vagy bárki, aki sok apró minionnal dolgozik.

Bár nem biztos, hogy az új lapoknak Soulbound kártyákkal kell felvenni a versenyt, mégis azon kapom magam, hogy a Stormwind Champion konkurenciáját látom ebben a mókás dögben. 7 manáért állandósított +1/+1-et kapunk, ami sorsdöntő bónusz is lehet, pláne, ha később sikerül megismételni.

4/5

Akazay: Az a baj, hogy azok a dekkek, amik jól használhatnák, végezni szoktak mire kijátszhatnák. A statjai botrányosak, és még ha körbebástyázzuk Tauntokkal, akkor is könnyen elviszi egy Swipe, de még egy Frostbolt is. Win-more kártya, hetedik körben könnyen lethallá varázsol egy stabil boardot.

3/5

dekhal: Nem nagyon tudom hova tenni, bár abban az egyben biztos vagyok, hogy túl lassú egy Hunter deckbe, ahhoz hogy akár a Beast szinergiával lehessen mit kezdeni. Egy olyan szituációban jó, ahol a board-unk alapból olyan, hogy az egy nyert meccset eredményez, így nem látok benne fantáziát.

2/5

Összesen: 9/15

(4) Gormok the Impaler (4/4)

Battlecry: If you have at least 4 other minions, deal 4 damage



Destinix: Vagy az az első benyomásunk, hogy 4 miniont valójában viszonylag könnyű a táblán tartani (hello Imp-losion, Muster for Battle, stb.), ezért Gormoknak könnyű dolga lesz, mikor ventillálni akar, vagy az, hogy ez egy szörnyű, alibi legenda kártya, ami csak rontja az esélyünket egy jó Dr. Boom bontás kapcsán. Mindkettőben van igazság.

3/5

Akazay: Azok a paklik, amik könnyen tartanak fent méretesebb boardot, imádni fogják. Segíthet megoldani egy Tauntok mögé rejtőző kellemetlenséget, vagy előnyösen leszedni egy Tauntot. Persze van egy csomó dekk, amibe teljesen alkalmatlan, de ettől még ez egy nagyon értékes lap - bár az Epic ritkaságot méltányosabbnak érezném.

5/5

dekhal: Aggro stílusú deckekbe egy álom kártya, külön szimpatikus számomra a tény, hogy ha teljesül a Battlecry feltétele, nem random effektust, hanem célzott 4 damage-et kapunk. A négy minion azért egy kicsit soknak tűnhet, emiatt az előbb említett “akkor jó, ha már alapból jó a boardunk” kategóriába esik.

4/5

Összesen: 12/15


--->

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése