Pages

The Grand Tournament kártyaelemzések - 4. rész

Miként egyre több Grand Tournamentes kártyát mutat be a Blizzard, mi is rákapcsolunk és jól megmondjuk, mit gondolunk az új eresztés szereplőiről!


Ha esetleg lemaradtál volna a korábbi részekről, itt tudod behozni a lemaradást:

1. rész

2. rész

3. rész

(3) Eydis Darkbane (3/4)

Whenever you target this minion with a spell, deal 3 damage to a random enemy


Destinix: Ez a lap szerintem teljes elszállás. Elkezdeni felpiszkálni a kedélyeket olcsó varázslatokkal több hős esetében is gyerekjátéknak tűnhet, Eydis pedig akár a harmadik körben rendet vághat a boardon egy Coin+1 manás varázslattal. Ha elkezdünk a Spare Part kombókon merengeni, beláthatjuk, hogy nem csak a Paladin, vagy Priest kasztok lelkesülhetnek fel. A mostanra közhellyé kloffolt Antonidas + Spare halmozás helyére egy olcsóbb szingergia kerülhet.

5/5

Dekhal: Bár elég kevés aktuális erős pakli van, ami a buff spellek kihasználására épít, használhatónak tűnik. Engem egy keresztmetszetre emlékeztet a Flamewaker és a Dragonkin Sorcerer között. A DS-nél jobb a képessége, és olcsóbb, a Flamewaker-nél viszont jobbak a statjai.

4/5

Akazay: Persze amikor számítana majd, biztosan rossz helyre megy az a damage, de a megfelelő pillanatban botrányosan felboríthatja az asztalt. Paladin és Priest szeretni fogják, de a többi classnak sem érdemes egyből a darálóba dobni.

4/5

Összesen: 13/15

(3) Fjola Lightbane (3/4)

Whenever you target this minion with a spell, gain Divine Shield


Destinix: Eydis kolleginája, Fjola is hasonló helyzetekre tenyésztett, olcsó Legendary és bár a triplapofon kiosztásánál szerintem a Divine Shield szerényebb, komoly erőt képvisel majd ő is a játékban.

4/5

Dekhal:
Megint úgy érzem, hogy valaki a Blizzard-nál nagyon hiányolja a Blood Knight-ot a paklikból, amit én nem bánok, de a képességét egy kicsit én is gyengébbnek érzem Eydis-énél.

3/5

Akazay: Szerényebb képesség, de curve-ön kijátszva, Blessing of Kings-el folytatva nagyon kellemetlen meglepetést okozhat az ellenfélnek.

4/5

Összesen: 11/15

(2) Argent Watchman (2/4)

Can't attack. Inspire: Can attack as normal this turn


Destinix: Egyre több izgalmas kihasználását látjuk az Inspire mechanikának, de azért a Blizzard mindent megtesz, hogy időnként értetlenül csóváljuk a fejünket. Ki az az Argent Watchman? Egy felmérgesíthető Ancient Watcher? Egy lusta Argent katona? Valaki, aki dacolva áll a sarokban amíg meg nem hallgat egy valamire való beszédet?

2/5

Dekhal: 4 manáért kapsz egy 2/4-est, amivel tudsz egy körig támadni! Hát nem jó üzlet? Nem. Ha pedig Tauntra van kitalálva, akkor miért lenne ez jobb a 4/5-ös Ancient Watchernél?

0/5

Akazay: Ehhez már valami közepesen szellemeset írni is méltatlan lenne.

0/5

Összesen: 2/15

(3) Spellslinger (3/4)

Battlecry: Add a random spell card to each player's hand


Destinix: Én nem szeretnék adni senkinek sem random varázslatot. Persze, tempo paklikban mindig jól jön az ilyesmi, de a combos statok mellett is biztos vagyok benne, hogy talál magának minden Mage szimpatikusabb megoldást.

0/5

Dekhal: Amellett, hogy egyetértek a már említettekkel, a rossz kártyák közül ez kifejezetten jónak számít a statok miatt.

2/5

Akazay: Örök optimisták és lottómilliomosok kedvenc lapja, mindenki más kerülje el jó messziről.

2/5

Összesen: 4/15

(2) Demonfuse

Give a Demon +3/+3. Give your opponent a Mana Crystal


Destinix: A démontápolás tradícióját tovább erősítendő, itt egy olcsó buff lap, aminek az ellensúlya picit túl nehézre sikeredett. A játék korai szakaszában végzetes lehet az egérút, amit adunk ellenfelünknek, még akkor is, ha előnyösen mutat a 4/6-os Voidwalker. Később viszont jól jöhet a spórolós gyönyör.

3/5

Dekhal: Nem bírom ki, hogy ne hasonlítsam össze a Demonfire-rel, ami ugyanezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik, csak +2/+2-őt ad negatívumok nélkül. Kérdés az, hogy megéri-e egy manát adni az ellenfélnek +1/+1-ért cserébe. Egyáltalán nem.

0/5

Áron: A Demonfire már fentebb említésre került, és tegyük hozzá, azt sem játsszák éppen agyon a metában. Az ellenfélnek manát adni az egyik legrosszabb dolog, ami ebben a játékban történhet, ilyen kis előnyért mindenképpen.

1/5

Összesen: 4/15

(3) Argent Horserider (2/1)

Divine Shield, Charge


Dekhal: Félbevágott Argent Commander, nem vagyok annyira oda érte, bár egyesek szerint a Wolfrider-t leválthatja, mivel ez egy kicsit sokoldalúbb kártya. Gondolok itt arra, hogy egy control és egy aggro pakliba ugyanúgy beleférhet, mert nehéz leszedni, de alkalmas leszedésre is, mert utána a boardon marad.

3/5

Akazay: A Wolfrider előnye, hogy gyakorlatilag egy neutral, 3 manáért 3-at sebző spellként funkciónál, ami a játék korai szakaszában sok problémás dolgot le tud szedni az asztalról. Ez viszont garantáltan ott is marad, miután elvégezte a feladatát. Tipikusan az a minion, ami majd játékban mutatja meg az igazi értékét.

3/5

Destinix: Kis Argent Commander nem Argent Commander, és bár sokan a Wolfrider utódját látják benne, én nem rajongok az ötletért, hogy 3 manáért sebezzek kettőt, majd végignézzem, amint ez a félkegyelmű leesik a lováról.

2/5

Összesen: 8/15

(5) Flame Lance

Deal 8 damage to a minion


Dekhal: Ismét egy létező kártyának (Fireball) a lebutítását érzem a Flame Lance esetében. Kettővel több sebzésért túl soknak tűnik a plusz 1 mana, illetve, hogy csak minionokra lehet elhasználni. Ha a minionok leszedéséről van szó, a Polymorph még mindig hatékonyabb, arról nem is beszélve, hogy ott még egy esetleges Deathrattle effektustól is megszabadulunk.

2/5


Akazay: Ezt csakis és kizárólag a kezdő játékosoknak dobott csontként tudom értelmezni, de akkor meg miért pont a Mage kapja, ahol ott a sokkal hasznosabb Polymorph?

3/5

Destinix: Másra sem vágyott a Hearthstone meta, mint egy újabb Mage removal kártyára, és persze szarkasztikus “kártyaelemzőkre.” Az egyetlen kérdés, hogy van-e helye ennek a lapnak a klasszikus Mage áldások mellett. Felváltani nem hivatott egyiket sem, de mi történik akkor, mikor 2 Fireball, 2 Frostbolt, és 2 Polymorph mellé ezt is beteszi az ember? Engem szórakoztat a feltevés.

4/5

Összesen: 9/15

(2) Darnassus Aspirant (2/3)

Battlecry: Gain an empty mana crystal Deathrattle: Destroy a mana crystal


Dekhal: Ismét egy anti-aggro lap, méghozzá azok közül az egyik legjobb, amivel a Druid ráadásul nem rendelkezett. Ez a lap, amíg életben van gyakorlatilag egy Wild Growth-al ér fel, amihez egy ajándék minion is jár. Nem rossz Silence target, de lehet, hogy ahhoz viszont túl drága lenne. Esetleg ezt a forgatókönyvet egy Wailing Soul-lal tudnám elképzelni.

5/5

Akazay: Jobb lesz még most megismerkedni ennek a lapnak a hangeffektjével, mert hamarosan erről fogjuk tudni, hogy elkezdődött a meccs, és Druid ellen játszunk. Különösen tetszik a szépen kiegyensúlyozott Battlecry-Deathrattle páros.

5/5

Destinix: Nagyon várom már azt a Youtube videót, ahol egy Piloted Sky Golem Baron Rivandare-t dob emellé a kiscsaj mellé. Amúgy tök jó.

4/5

Összesen: 14/15

(2) Wrathguard (4/3)

Whenever this minion takes damage, also deal that amount to your hero.


Destinix: Első körben szimpatikusabb ellensúlynak tűnik, mint amit a Succubus esetén kell elviselni, nem beszélve arról, hogy a Flame Imp kapcsán már hozzászokott a Warlock az ilyen szintű önkínzáshoz. Második körben viszont ráébredünk, hogy a szokásos démonhízlaló effektek ebben az esetben kerülendőek, amitől picit haszontalannak is tűnhet az új srác.

3/5

Akazay: Elszállós statok, megfelelően kiegyensúlyozott hátrány. Szerintem a buffolása sem elvetendő, megfelelően megtámogatva elég nagy előnyt szerezhetünk vele ahhoz, hogy az arcunk ne fájjon igazán. Ha hiányos ismereteim jók, egy hasonló kártya a Magic: The Gathering-ben is alap lap volt.

5/5


Dekhal: Érdekes lap, számos szinergia lehetőséggel. Ami számomra pozitív benne, hogy sok lehetőség rejlik benne arra, hogy a negatívumából pozitívum születhessen, elég ha csak a Floating Watcher-re, vagy a Molten Giantre gondolunk. Bár ami másodjára beugrik, azok a 20-30 értékben sebző Shield Slam-ek, amik már azért jobban fájnának, ha a hős is megkapja. Ez mondjuk elsősorban akkor képzelhető el, ha Piloted Shredder-ből esik, mert egy Zoo deck-ben nem fenyeget a Shield Slam, a folyamatos aggresszió miatt.

4/5


Összesen: 12/15


(5) Shado-Pan Cavalry (3/7)

Combo: +3 Attack


Destinix: 5 manáért 6/7-el rohangálni komoly erő, a combo pedig olyan elvárás, aminek minden Rogue szívesen felel meg. Nem látom be, miért ne akarná valaki alkalmazni ezt az új pandát.

4/5

Akazay: 5 manás Boulderfist Ogre, amihez combózni kell - azaz a várható használat szerint egy Ogre egy Battlecry-al. Ha valaki szeretné több minionnal játszani az Oil Rogue-ot, annak jól jöhet.

4/5

Dekhal: 4. kör - Coin - 6/7. The pleasure is mine.

5/5


Összesen: 13/15


(3) Master of Ceremonies (4/2)

Battlecry: If you have a minion with Spell Damage, gain +2/+2


Destinix: Ha valaki gyakran használ Spell Damage-es harcost, akkor most kellően felvillanyozódhat, hiszen 3 manáért 6/4-et letenni az asztalra tekintélyesnek tűnik. A többiek menjenek tovább.

3/5

Akazay: A Shaman lehet, hogy szeretni fogja, neki van a legnagyobb esélye megbízhatóan elővarázsolni egy Spell Damage-t az asztalra. A statok a Battlecry nélkül is jó értékű kártyává tennék, de túl törékeny ahhoz, hogy önmagában megérje azt a három manát.

2/5

Dekhal: Ezt a kártyát azért tartom izgalmasnak, mert el tudom képzelni róla, hogy egy új kártyatípust teremt, ugyanakkor azt is, hogy a feledés homályába fog veszni. Leginkább a Priest és Shaman paklikba tudom elképzelni, és bár a minion + Velen’s chosen + Master of Ceremonies kombó jónak tűnhet, mégis túl sok erőfeszítésnek látom ezt egy 6/4-es minionért.

3/5


Összesen: 8/15

Folytatása következik!


--->

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése