Pages

The Grand Tournament kártyaelemzések - 2. rész

Ahogy ígértük, folytatjuk a The Grand Tournament kiegészítőben érkező új kártyák értékelését. 

Aki esetleg az első eresztést figyelmen kívül hagyta, az erre fáradjon pótlás végett: 1. rész


(4) Poisoned Blade (1/3) 

Your hero power gives this weapon +1 attack instead of replacing it


Destinix: Elkezdeni Shade of Naxxramas jelleggel építeni egy fegyvert szép gondolat lehet, különösen abban a közelgő metában, ahol boldog-boldogtalan erőlteti a hős képesség használatát. Mégis, nehezen látom, melyik dörzsölt Oil Rogue gazember cserélné le valamelyik kedvenc pengéjét az új kiadásra.

2/5

Akazay: Akkor sem leszek különösebben meglepve, ha fél év múlva valami eszetlen kombó-dekk sarokköveként látjuk viszont, de jelenleg a gyors elfeledést látom valószínűnek.

1/5

Dekhal: A Kidnapper méltó kihívója a legrosszabb Epic Rogue lap kategóriában. Ha van a játékban egy 1 manás 1/4-es Light’s Justice, akkor nem értem, hogy ennek a lapnak mért kellett 4 manába kerülnie. Végülis csak két Hero Power, hogy annyira erős legyen, mint amennyibe kerül, csak kár, hogy akkor 8 manát igényel.

1/5

Összesen: 4/15

(5) Thunder Bluff Valiant (3/6) 

Inspire: Give your Totems +2 Attack


Destinix: Várható volt, hogy a Blizzard egy mély levegővétel után elkezdi kozmetikázni a Shaman kasztot, tekintettel arra, hogy a legelhanyagoltabb hős a ranglétra tekintélyesebb fokain. Bár a Thunder Bluff Valiant statjai nem túl meggyőzőek, a totemek boostolásában komoly potencia lehet. Egyre kevésbé engetheti meg magának az ellenfél, hogy a 0/2-es oszlopokat hanyagolja a pályán, hiszen a Bloodlust után itt van még egy kártya, ami könnyen felmérgesítheti a brandingelt kerti törpéket. Azonban üres boardra érkezve is hasznos tagja lehet a csapatnak, hiszen jelenléte körönként egyszer egy 2/2-es minion megjelenését feltételezi.

4/5

Akazay: Ha úgy vesszük, 5 manáért nem egy rossz finisher egy szépen felépített boardon. Curve-ön kijátszva viszont borzalom. Nem ez a lap fogja megalapozni a Shaman következő fél évét, de egy elférhet belőle.

3/5

Dekhal: Bár alapból nem tartottam egy nagy eresztésnek, tekintve, hogy behoztak jó pár új totemet, mint pl. a Totem Golem, és a Tuskarr Totemic (ami egy további totemet hoz be a board-ra), már sokkal több fantáziát látok benne. Érezhetően el szeretnék mozdítani a Shaman-t a jelenlegi Mech Shaman-ba betonozott aggro állapotából, aminek én csak örülni tudok. Kérdés, hogy sikerül-e majd.

4/5

Összesen: 11/15

(6) Ball of Spiders 

Summon three 1/1 Webspinners


Destinix: A legtöbb reakció negatív a Ball of Spiders-zel kapcsolatban, egész egyszerűen mert túlárazottnak tartja a többség. Persze, ha lebontjuk három Webspinner minionra, értetlenül állunk a dolog előtt, hiszen egyenként 1 manába kerülnek. Fontos azonban figyelembe venni, hogy alapból két hálószövőt tudunk magunkkal vinni, ez a szám pedig így 5-re, vagy akár 8-ra nőhet.

Engem egyelőre lenyűgöz a Feign Death-el való kombó gondolata. 8 manából jelenlétet biztosítunk magunknak a boardon, szerzünk 3 Beastet, egy ütemmel később pedig még hármat. Elegáns módja ez a kezünk feltöltésének.

5/5

Akazay: Emlékeztek még a Webspinner Brawl-ra? Ugye milyen jó volt? Hát ki is ne szeretne egy Ranked meccs közepén megint játszani vele egy kicsit!

1/5

Dekhal: Furcsa ez a matek. Muster for Battle: 3x1=3. Ball of Spiders: 3x1=6. Értem a Deathrattle megközelítést, de az viszont a Savannah Highmane-nel is működik, és az még ki is rakja a board-ra a szörnyeket.

1/5

Összesen: 7/15

(4) Draenei Totemcarver (4/4) 

Battlecry: Gain +1/+1 for each friendly Totem


Destinix: A totemeket erősítendő, befut még egy Shaman minion. Azonban amíg a fentebb tárgyalt egység minden körben gyarapíthatja az erőinket, addig a Totemcarver csak érkezéskor erősíti az ügyünket, ami meglehetősen esetivé teszi a használhatóságát.

3/5

Akazay: Egy olcsóbb Frostwolf Warlord, ami csak Totemekre működik, de legalább kék színe van. Arénában hamar megtanulja az ember, hogy érdemes energiát nem kímélve folyamatosan takarítani a Shaman totemjeit, még a játék lassítása árán is. Ez a kártya nagyon csúnya meglepetés lesz azoknak, akik hiányoztak erről az óráról, de kis óvatosságal körbejátszható.

3/5

Dekhal: Nagy potenciált látok benne, 4 manáért egy 5/5-ös teljesen működik, és még egy 4/4-es sem rossz. Elsősorban ez is a további totem szinergiákkal működőképes, azokkal viszont nagyon. A Fireguard Destroyer méltó kihívója lehet 4 manás Shaman lap kategóriában, mivel képes arra, hogy az adott körülmények között fixen 6/6-os miniont kapjunk 4 manáért.

4/5

Összesen: 10/15

(3) Effigy

Secret: When a friendly minion dies, summon a random minion with the same Cost


Destinix: Teljesen oda vagyok azért a jelenetért, amikor egy drága minionom helyett, amit nagy nehezen gyúrt le az ellenfél, megjelenik egy másik drága minion. Viszont amíg 7/8/9/10-es árazásban ez minden esetben kedvező hatással bírhat, addig az alacsonyabb árkategóriákban gyakoriak lehetnek a buktatók: gyakran előfordul majd, hogy gyengébb stattal rendelkező, Battlecry-os egységet kapunk, aminek kevés hasznát látjuk. A másik kínos helyzet a Polymorph, vagy Hex esete lehet. Bizonyára sokan verik majd a fejüket a falba, mikor az átalakítás után kapott lény árkategóriájában kapnak majd másik kártyát.

4/5

Akazay: A kártya egyetlen árnyoldala, hogy számtalanszor fogja használójának orra alá dörgölni a teljesen használhatatlan 4 és 5 manás minionok garmadáit. De még ezzel együtt is a kevés, első perctől fogva használható új kártyák egyike, amit a legszívesebben azonnal kipróbálnék mondjuk egy Tempo Mage-ben.

4/5

Dekhal: Érdekes ötlet, és izgalmasnak tartom, hogy a Counterspell és a Mirror Entity által kisajátított helyeket átveheti egy működőképes Secret. Bár ezt is elronthatja a random faktor, mégis pl. tekintve a Recombombulatorral való tapasztalataimat, úgy érzem működőképes lehet, bár nem kifejezetten kőkemény ranked meccseken.

4/5 

Összesen: 12/15 

(2) Fallen Hero (3/2) 

Your Hero Power deals 1 extra damage


Destinix: A jelek szerint a Mage teljesen el fog pörögni inspiráció téren. Mind a Maiden of the Lake, mind a Coldarra Drake remek kombót alkot majd ezzel a fura alakkal, aki ráadásul stat szinten is meggyőző.

4/5

Akazay: Ezt nagyon nem kell magyarázni - curve-ön kijátszva jó, late-game-ben jó, mi kell még? Az asztalon tartani persze baromi nehéz lesz, de néha az az 1 plusz sebzés megfordíthatja a játék irányát.

5/5

Dekhal: A Mage is kapott egy Steamwheadle Sniper-t, bár ez rosszabb tekintve, hogy 2/3 helyett 3/2-es minionról beszélünk. Azt is gyakorlatilag lehetetlen volt 1 körnél tovább a board-on tartani, szerintem itt sem lesz könnyebb.

3/5

Összesen: 12/15

(6) Kodorider (3/5) 

Inspire: Summon a 3/5 War Kodo


Destinix: Az egyetlen valódi kérdés, hogy kell-e nekünk két 3/5-ös minion 8 manáért a boardra, megéri e ezzel a kártyával számolni egy olyan manasávban, ritkaságban, ahol ennél komolyabb dolgok történhetnek? A válasz minden bizonnyal a ciklus többi kártyájával érkezik majd. Ha oclsóbban, többször is tudunk inspirálni, könnyedén eláraszthatjuk a csatamezőt ezekkel a kedves orszarvúkkal.

3/5

Akazay: Egy csordányi rohamozó kodo bizonyára kedves kép lehet egy álmodozásra hajlamos Warrior szívének - mi azonban maradjunk a realitás talaján, és amíg ellenfelünk megpróbálja összehalászni a kombója darabjait, szépen csendben nyerjük meg a játékot.

0/5

Dekhal: Bár első ránézésre drágának tűnhet, kisebb trükközéssel (Warsong Commander) lehet értelme, bár a mindenki által imádott Patron ugyanezt tudja további plusz két mana nélkül. Őszintén szólva nem nagyon tudok ezzel a lappal mit kezdeni. El tudom képzelni teljesen haszálhatatlannak, de teljesen op-nak is adott környezettől függően. Egy 3/5-ös miniont nem könnyű azért leszedni, ahhoz, hogy életben tartsuk elég ideig. Elég nagy szám után pedig feltauntolva, olyan falat kapunk, amit nem pusztít el a Big Game Hunter.

3/5

Összesen: 6/15

(3) Tuskarr Totemic (3/2) 

Battlecry: Summon ANY random Totem


Destinix: A random totem gondolata elsőre elidegeníti tőlem ezt a kártyát. Talán ha a többi totemérzékeny lappal együtt vizsgálom, (kiváltképp a soron következővel) belátom, hogy történhetnek érdekes dolgok a segítségével. A gyenge statjai miatt önmagában azonban hasztalannak tűnik.

2/5

Akazay: Felejtsétek el az eddigi kártyákat, ugyanis ez fogja a Shamant kiemelni a középszerűségből. Az elérhető totemek listáját vizslatva hamar kiderül, hogy 3 manáért a legrosszabb esetben is 3/4-el egyenértékű statokat kapunk - kis szerencsével és megfelelő pozícionálással pedig akár 6/6-ot. Ezt még felboríthatják az esetlegesen érkező további totemek, de kétlem, hogy rossz irányba vinné a Blizzard a tematikát.

5/5

Dekhal: Alapból nem túl jó, de van benne potenciál, hogy a totem szinergiákat kihasználva szerves része legyen egy ilyen összetételre épülő Shaman paklinak. Ennek megfelelően Arénában majdnem használhatatlan. Bár ha lejön a Totem Golem ingyen, akkor az kifejezetten jó lehet.

4/5

Összesen: 11/15

(2) Totem Golem (3/4) 

Overload: (1)


Destinix: A Totem Golem újraértelemzésre késztet minket a Shaman kapcsán. Ha Tuskarr Totemic mellé jön ajándékba, az önmagában felháborító, ha pedig az egyéb új totemeket erősító egységek mellett tűnik fel, egyre komolyabb veszélyt jelenthet ideje korán. Első ránézésre kötelező adaléknak tűnik.

5/5

Akazay: Ennek a kártyának a legnagyobb problémája, hogy megakadályozza, hogy a Tuskarr-al folytassuk, amit vele elkezdünk. Ennek ellenére az Overload körbejátszható, és biztosan meg fogja találni a helyét az eljövendő Shaman dekkekben.

4/5

Dekhal: Az eddigi kedvencem, amellett, hogy egy erős Totem Shaman pakliban és akármilyen Arena pakliban működik, a Piloted Shredder is kihozhatja majd.

5/5

Összesen: 14/15


Tartsatok velünk, hamarosan újabb kártyák és újabb szerzők csatlakoznak hozzánk!

Akazay

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése